Rýchly proces internacionalizácie ekonomiky a celková globalizácia prinášajú so sebou novú situáciu pri vytváraní systémov vnútropodnikového riadenia. Kulturologické poňatie firmy a podnikového manažmentu v medzinárodnom prostredí nie je ešte u nás v súčasnosti samozrejmosťou. Tento proces pridáva manažérom ďalšiu interkulturálnu kompetenciu, ktorá spočíva v schopnosti zvládať nároky práce v medzinárodnom tíme a v odlišnom kultúrnom prostredí.
Kultúra predstavuje predovšetkým špecifické spôsoby interakcie a komunikácie medzi ľuďmi. Zásady, pravidlá, normy ovplyvňujú ich vzájomné spolužitie. Typickou situáciou v medzinárodných firmách je stret niekoľko národných a podnikových kultúr, ktoré predstavujú vzájomne konkurujúce si vplyvy. Tvorba systémov riadenia je v prvom rade problémom zvládnutia multikulturálneho kontextu.