Téma našej seminárnej práce je popis distribučného kanála vybraného produktu od výrobcu po konečného spotrebiteľa. Pre túto tému sme si zvolili nápoj Coca Cola. Pri výbere nás usmernil aj fakt, že Coca Cola patrila medzi najúspešnejšie produkty 20.storočia, a v súčasnosti stále patrí medzi najpredávanejšie produkty. Do našej práce sme zhrnili informácie o výrobe, podmienkach predaja a taktiež informácie o distribučných kanáloch.
Coca Colu vyrobil doktor John Stith Pemberton v Atlante v USA. Pravdepodobne bol inšpi-rovaný úspechom alkoholického nápoja Cocawine (od firmy Vin Mariani), ktorý bol kombináciou vína s kokaínom. V roku 1885 bola v Atlante (štát Georgia) prohibícia, Pemberton sa preto snažil o výrobu nealkoholickej verzie francúzskeho nápoja Wine Cola.
Prvým obchodom s Coca Colou bol od 8. mája 1886 predaj vynálezu v lekárni Jacob's Pharmacy v Atlante. Patent bol označovaný ako liek, ktorý mal pomáhať pri viacerých ochoreniach, ako boli bolesti v brušnej dutine, bolesti nervového pôvodu, bolesti hlavy, liečenie závislosti na morfiu, či dokonca pri impotencii.
Prvá reklama v tlači sa objavila v The Atlanta Journal a vyzývala smädných obyvateľov na ochutnanie „nového a obľúbeného sýteného nápoja“. Ručne maľovaný nápis Coca-Cola sa obja-voval na markízach obchodov spolu s výzvou „Drink“, aby informoval okoloidúcich, že Coca-Cola je vhodným osviežujúcim nápojom.. Prvých osem mesiacov sa nápoj predával v priemere deväť fliaš za deň. Koncom 19. storočia receptúru na tento nápoj kúpil americký obchodník Asa Griggs Candler, ktorý svojimi marketingovými taktikami dosiahol, že značka Coca Cola sa stala jedným z lídrov na trhu nápojového priemyslu.