Komunikácia má svoje nenahraditeľné miesto v podnikateľských aktivitách. Je to proces odovzdávania názorov, myšlienok, pocitov, ale aj sebapoznanie, vzájomné obohacovanie. Nesprávna komunikácia môže narušiť vzájomné vzťahy medzi pracovníkmi organizácie, prípadne spôsobiť aj vážne ťažkosti v riadení ľudí a tak vplývať v negatívnej miere na celkové výsledky práce. Nevhodne použitá verbálna či neverbálna komunikácia alebo jej zlé dekódovanie môžu mať za následok narušenie vzťahov medzi komunikujúcimi až prerušenie komunikácie, čo môže spôsobiť vážne ohrozenie až poškodenie záujmov podnikateľského subjektu alebo jeho obchodných partnerov. Naopak obchodná komunikácia môže uľahčiť osobný kontakt, zlepšiť medziľudské vzťahy v pozitívnom zmysle. To všetko závisí od toho, ako manažér zvládne profesionálny štýl komunikácie. Komunikácia v súlade s etikou je prostriedkom vytvorenia dobrých pracovných a obchodných vzťahov a tým aj priaznivej pracovnej atmosféry v organizácii.