V posledných rokoch sa problematika manažérstva kvality výrobkov a služieb rozvíja priam dramatickou formou. Kým v predchádzajúcich desaťročiach manažment podnikov sa zameriaval predovšetkým na problémy znižovania nákladov, zvyšovanie objemu produkcie, skracovanie dodacích lehôt, v súčasnom období, ak sa chce podnik presadiť na trhu, či už domácom ale najmä zahraničnom, musí tieto čiastkové úlohy podnikateľskej činnosti podriadiť úlohe hierarchicky vyššie postavenej, úlohe zabezpečovania kvality výrobkov. Značná časť traumatických problémov našich priemyselných podnikov je spôsobená práve tým, že túto hierarchiu úloh správne, resp. včas nepostihli a naďalej sú tieto podniky riadené podľa cieľov, ktoré boli rozhodujúce v minulosti. Problematiku kvality výrobkov v týchto podnikoch chápu len ako okrajovú úlohu, ktorou sa vrcholný manažment podniku zaoberá len raz za čas a aj to len z hľadiska strát, ktoré podniku vznikajú v dôsledku nekvalitnej výroby. Je len samozrejmé, že aj manažérstvo kvality je potom zamerané nie ja zabezpečenie kvality, ale v najlepšom prípade na zabezpečenie toho, aby vo výrobnom procese nevznikali nepodarky.