Príprava obchodného rokovania - konkrétny spôsob, ako vopred dosiahnuť dohodu so zákazníkom a prispôsobiť sa jeho eventuálnym predstavám
1. výber potencionálneho zákazníka - z dostupných databáz (interné - vlastné databázy, externé - napr. Zlaté stránky, www.datamax.sk, www.kompass.com) podľa plánov a cieľov spoločnosti a orientácie na cieľovú skupinu
2. príprava informácií a. vypracovanie zoznamu potrebných informácií o zákazníkovi (podľa toho, či sa jedná o fyzickú alebo právnickú osobu - odbor činnosti, finančná situácia, obrat firmy, profil firmy, životný štýl, aký má cieľ, perspektíva rozvoja, súčasné projekty, zákazníci firmy, hlavní dodávatelia, či nemá právny spor b. zber informácií o zákazníkovi (internet, médiá, iní obchodní partneri, kolegovia, špecializované firmy) c. vyhodnotenie informácií