Mnohí ľudia, vedci, či pedagógovia upozorňujú na úpadok záujmu detí
o pohybovú aktivitu. Je to síce fakt, ale položme si otázku, prečo? Prečo sú
alternatívy voči tejto činnosti príťažlivejšie, napriek tomu, že si všetci
uvedomujeme, akú dôležitú úlohu zastáva pohyb v živote človeka? Prečo majú
žiaci, čím ďalej tým negatívnejší postoj k telesnej výchove a k športu?
Pozrime sa na to aj z druhej stránky. Hoci sa štát v posledných rokoch snaží
inovovať školstvo, nie všetky detaily sú dotiahnuté do konca. Inovácia je
dlhodobý proces, ktorý by mal začať predovšetkým v zmene prípravy budúcich
pedagógov na svoje povolanie. Takto to však nefunguje. Je množstvo ďalších
prvkov, ktoré sú do inovácie zakomponované, ale nie vždy pôsobia priaznivo
pre dosiahnutie cieľa edukácie. Učitelia telesnej výchovy si môžu vybrať
z množstva ciest, ako splniť cieľ projektu Milénium, a teda vychovať
plnohodnotnú, inteligentnú a vyrovnanú bytosť. Umožňuje im to
aj spolupodieľanie sa na tvorbe obsahu telesnej výchovy. Nie vždy, na
Slovensku žiaľ len málo škôl, ponúka týmto pracovníkom aj dostatok priestoru
realizovať sa, čo je horšie dostatok prostriedkov, hlavne finančných na
zaradenie atraktívnejších športov do vyučovania ako sú aeróbne športy. Sú
v tomto smere bezmocní. Vynára sa však aj iný fenomén.