Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Možnosti vstupu malých a stredných podnikov na zahraničné trhy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Vývoz
Vývozná obchodná operácia je podstatne zložitejšia a oveľa rizikovejšia ako dovozná operácia. Pri vývoze treba byť pozorný pri každom „kroku“. Zdanlivá maličkosť niekedy vyvolá veľké nedorozumenie, prípadne i škodu. Okrem finančných škôd je to aj strata dobrého mena, postavenia na trhu a pod.. Dobré meno sa dá ľahko stratiť, podstatne ťažšie je ho však získať. Pred exportom tovaru do zahraničia si treba vyjasniť predmet vývozu a cieľovú krajinu. Ak má podnik širší sortiment výrobkov, pre vývoz prichádzajú do úvahy len najnovšie, najmodernejšie, s vhodným dizajnom, najlepšími technickými parametrami, primeranými servisnými podmienkami a cenami. Radšej treba realizovať menej, ale vynikajúcich výrobkov, ako opačne.

Príprava vývoznej obchodnej operácie
Prípravná fáza realizácie vývozného obchodného prípadu obsahuje činnosti, ktoré musí uskutočniť každý vývozca pred uskutočnením zahranično-obchodnej výmeny tovaru. K činnostiam patriacim do prípravnej fázy zahrňujeme analýzu vývozných možností, prieskum a výskum trhu, zhromažďovanie informácií o obchodných partneroch, výber obchodnej metódy a propagáciu krajiny vývozu, podniku výrobcu a jeho výrobkov.
Ak sa firma rozhodne vyvážať svoje výrobky na zahraničné trhy, musí urobiť dôkladný prieskum svojich vývozných možností a prieskum najvhodnejších trhov a výrobkov.
Hodnotenie (0x):