Slovo agresia pochádza z latinského ”adgreedi“, čo znamená zabezpečiť si prístup, atakovať, pokúsiť sa niekoho prekonať, či osloviť. Efektívne využívanie agresivity v medziach normy pod vlastnou kontrolou pomáha žiakom zvládať mnohé situácie a dosahovať stanovené ciele. Najčastejšie ide o športové výkony, súťaženie, dosahovanie dobrých vzdelávacích výkonov, efektívne sebapresadzovanie a pod.
Zdravé využívanie agresívnej energie môže viesť k dosahovaniu mnohých cieľov a sebarealizácie v sociálnom prostredí. Ak má agresivita charakter útočného správania sa voči niečomu alebo niekomu s cieľom ublíženia, ide o nežiaduce správanie. Takýto prejav agresie u žiakov môže byť len situáciou vyvolané správanie, čiže nemá trvalý charakter. Ak však ide o zaužívaný spôsob reagovania na vonkajšie podnety, hovoríme o trvalej dispozícii agresívneho správania. Agresivitu možno označiť ako sklon k útočnému jednaniu voči veciam, zvieratám a ľuďom. Agresivita väčšinou súvisí s vnútornou nepohodou a rozpormi medzi prežívaním a jednaním. Býva v spoločnosti považovaná za problém, ktorý je pre svoju závažnosť a spoločenskú nebezpečnosť stále aktuálnejšia. Je pomerne dosť ťažko riešiteľná. Svedčia o tom aj čoraz viac narastajúce prípady deliktov spáchaných deťmi a mladistvými.