Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Benchmarking a jeho využitie v praktickej personalistike

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Systém manažérstva kvality predstavuje spôsob, ako organizácia riadi a kontroluje tie podnikateľské činnosti, ktoré súvisia s kvalitou. Práve vysoká kvalita je kľúčovým faktorom udržania sa na trhu. Podniková prax dokazuje, že jednou z efektívnych metód manažérstva kvality, ktorá dokáže využiť charakteristiky súčasnej doby znalostnej spoločnosti, je benchmarking.

Pri benchmarkingu ide o to, ako a v čom sa učiť od najlepších z rovnakej oblasti podnikania. Ide teda o porovnávanie - komparatívnu analýzu s následným riešením problémových situácií.

Benchmarking môže byť:
- vnútorný (sami so sebou),
- konkurencie,
- procesu,
- strategický,
- globálny.

Postup:
1. Rozhodnutie, čo podrobiť benchmarkingu.
2. Určenie partnerov pre benchmarking.
3. Zhromaždenie informácií.
4. Analýza informácii a závery z analýzy.
5. Realizácia opatrení.
Hodnotenie (0x):