Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Etické aspekty profesie učiteľa

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Učiteľ a učiteľské povolanie. Pohľady na nich sú rozporuplné. Hoci aj učiteľ má vysokoškolské vzdelanie, jeho postavenie v spoločenskom rebríčku nie je veľmi vysoké (ale aby sme boli spravodliví, tak nie je ani nízke). Je im vyčítané, že „nič nerobia, učia štyri hodiny denne“, alebo „majú každý tretí týždeň prázdniny a v lete dva mesiace zaplatenej dovolenky“. Učitelia sa bránia, že ich zamestnanie je psychicky aj fyzicky veľmi náročné a vyčerpávajúce, že veľa z nich trpí syndrómom vyhorenia a že ich profesia nie je dostatočne platovo ohodnotená. Ale účelom tejto práce nie je skúmať, kde je pravda (ktorá je asi niekde uprostred). Cieľom tejto práce je pozrieť sa na morálny status učiteľa.

Preskúmať morálne zásady, ktoré by mal dodržiavať (a ktoré možno dodržiava a možno aj nie). A nakoniec sa pokúsim z týchto predpokladov vyvodiť aj záver a to v podobe etického kódexu pre učiteľa a jeho povolanie, ktorý by mal byť minimálnym (ale určite nie postačujúcim) východiskom pre výkon učiteľskej profesie.  
...
Hodnotenie (1x):