Bankovníctvo v súčasnosti využíva novú formu modernej informačnej telekomunikačnej technológie. Klasické formy bankovníctva – osobný kontakt pri bankovej priehradke za účelom platby hotovosti sa stávajú zastaralé a pre klienta časovo veľmi náročné. Ich nákladovosť sú pre klienta a banku zaťažujúce, postupne sa nahrádzajú elektronickým bankovníctvom. Medzi základné služby, ktoré poskytujú banky svojim klientom patria: realizácia platobného styku – hotovostné a bezhotovostné prevody peňažných prostriedkov medzi jednotlivými subjektmi, fyzickými či právnickými osobami, a to v rámci jedného štátu aj v zahraničí. V dnešnej dobe sa klientovi pripisuje náročnosť a vyberavosť,nemožno ho nazvať obyčajným konzumentom bankových produktov.Platobná karta je už každodenná rutinná vec nášho života,nájsť ju možno snáď u každého občana nad 15 rokov. Dôvody, ktoré viedli ľudstvo k hľadaniu bezhotovostného platobného nástroja, vyplýva zo zraniteľnosti peňazí.