V dnešnej dobe je na trhu veľká konkurencia medzi podnikmi a je záujmom každého podniku presadiť sa na trhu a získať si zákazníka. Kvalita je rozhodujúcim faktorom ekonomického rastu podniku , preto významnú úlohu zohráva manažérstvo kvality .
Manažérstvo kvality je koordinovaná činnosť zameraná na riadenie organizácie s ohľadom na kvalitu , zvyčajne pod vedením manažéra. Túto činnosť vykonáva manažér prostredníctvom svojich podriadených zamestnancov.
Pod pojmom systém manažérstva rozumieme sústavu používaných postupov a procesov s cieľom zaistiť aby podnik dosahoval stanovené ciele. Je to systematické riadenie organizácie s cieľom zvyšovať efektívnosť podniku, znižovať náklady a riziká, zvyšovať kvalitu produktov a služieb ale najmä zvyšovať spokojnosť zákazníka a všetkých zainteresovaných strán.
Systém manažérstva kvality je založený najmä na procesoch, ktorými sú plánovanie kvality, zlepšovanie kvality a riadenie kvality. Dáva záruku , že všetky výkony, ktoré súvisia s produkciou výrobkov alebo služieb majú predpoklad vysokej kvality. Riadi sa záväzkami prijatými spoločnosťou ako aj legislatívnymi predpismi.