Keď zostavujete marketingový plán, je veľmi dôležité zvážiť, čo sa stalo v minulosti, čo sa deje v súčasnosti a čo sa zdá, že sa stane v budúcnosti. Najlepším prameňom týchto informácií je detailná biografia produktu a záznamy . Každý výrobok alebo služba má svoj život, históriu, a tá môže byť zaznamenaná. Je potom veľmi dôležitá. Môže dať odpoveď na také otázky, ako „Čo zvýšilo obchod?“ alebo „Čo ho znížilo?“. Zaznamenajte dobré aj zlé správy, pretože, ako povedal americký filozof George Santayana: „Tí, ktorí si nevedia zapamätať minulosť, sú odsúdení na to, aby si ju zopakovali.“
Ale najdôležitejšie je myslenie, ktoré vstupuje do vášho plánu. Vedieť, na akú otázku sa opýtať či akú očakávať, vám môže pomôcť pripraviť marketingový plán oveľa lepšie a zvýšiť vašu nádej na schválenie plánu. A to je, samozrejme, prvým krokom pri implementácii efektívneho marketingového plánu. Nemajte strach, ak sa vám nepodarí do prvého návrhu zhromaždiť všetky informácie, ktoré by ste chceli. Väčšinu z nich získate skôr či neskôr a vaša kniha základných informácií bude priberať.