Téme pohybového programu detí či už v materskej škole, alebo aj v základnej škole sa venuje v súčasnosti veľká pozornosť. Cieľom spoločnosti je vychovávať zdravých jedincov. Dôležitý je celostný a harmonický rozvoj, zlepšenie zdravia a organizmu. To však nebude možné, ak sa nezmenia podmienky v školách. Deti nie sú motivované k tomu, aby sa venovali športu a pohybu celkovo. Môžeme sledovať neustále stúpajúci počet obéznych detí. Veľmi často sa stretávame u detí s negatívnym postojom k pohybu a k pohybovej aktivite vôbec. Deti sú vyťažené rozličnými povinnosťami, ktoré sú na ne kladené v škole ale aj zo strany rodičov. Práve tí by mali byť hnacím motorom svojich detí k tomu, aby namiesto času, ktorý trávia pri televízii a pri rozličných počítačových hrách, navštevovali rozličné pohybové krúžky. Dôležité je pri stanovovaní nárokov na dieťa poznať jeho vekové možnosti. Preto sme sa v našej práci zamerali na charakteristiku dieťaťa v predškolskom a školskom veku. Môže sa zdať, že jeden rok nie je tak veľa, ale pre dieťa je to obdobie obrovského posunu vpred.