Marketingový plán je výsledok marketingového plánovania, teda snahy o dosiahnutie súladu medzi podnikovými marketingovými cieľmi, trhovými príležitosťami a podnikovými zdrojmi. Proces marketingového plánovania býva vo firmách každoročnou záležitosťou.
Marketingový plán vyjadruje ciele, ktoré sa podnik snaží v priebehu roka dosiahnuť spolu s postupmi slúžiacimi na ich dosiahnutie. Berie do úvahy želania zákazníkov, takisto výnimočné kompetencie podniku. Dôležitým znakom marketingového plánu by mala byť jeho jasnosť ( musia jednoznačne definovať, čo musí byť spravené), reálnosť ( musia byť dosiahnuteľné), kvantifikovateľnosť ( očakávané výsledky musia byť presne vymedzené) ďalej musia byť jasne zamerané ( zameriavajú sa na dosiahnuteľné ciele) a v poslednom rade musia byť odsúhlasené.