Ochranu spotrebiteľa na Slovensku zastrešuje zákon o ochrane spotrebiteľa 250/2007, ktorý vstúpil do platnosti 1.7.2007 a nahradil zákon 372/1990. Tento zákon vymedzuje základné práva spotrebiteľa, ktorými sú:
K základným právam spotrebiteľa patria práva na:
• výrobky a služby v bežnej kvalite, • uplatnenie reklamácie, • náhradu škody, • vzdelávanie, • informácie, • ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov a podávanie podnetov a sťažností orgánom dozoru a kontroly a obci pri porušení zákonom priznaných práv spotrebiteľa • Právo na požadované množstvo (najviac sa uplatňuje pri potravinách, bezproblémové potraviny sú tie, na kt. váhu určujú digitálne váhy a automaticky vypočítajú zodpovedajúcu cenu, v ostatných prípadoch si zákazník môže dať znova prevážiť tovar ešte pred odchodom z predajne) • Doklad o zaplatení tovaru • Balenie tovaru • Zákaz diskriminácie (predávajúci nesmie kupujúceho diskriminovať tým, že mu napríklad nepredá určitý druh tovaru)