Táto výskumná práca sa zameriava na preskúmanie a zistenie základných údajov týkajúcich sa nákupu, predajnosti, obľúbenosti a záujmu zákazníkov o niektoré zo základných druhov klenotov a klenotníckych predmetov. Práca skúma základné postoje zákazníkov ku klenotom, hodnotí ich obľúbenosť, rozdelením klenotov do niekoľkých hlavných oblastí. Ďalej sa zameriava na zodpovedania základných otázok súvisiacich s nakupovaním klenotov, hodnotí hlavné alternatívy, nákupných miest, najčastejšie určenie nakupovaných klenotov. Práca tiež porovnáva aké vlastnosti sú pre kupujúcich pri nákupe klenotov pri nákupe dôležité, a ktoré menej. Jednou z oblastí skúmania je tiež zistenie, akú sumu sú zákazníci ochotní zaplatiť za klenoty pri jednorazovom nákupe. Pričom sa tiež zisťovalo, či sú tieto rozdiely významné a ovplyvnené regionálnou príslušnosťou.