Riadenie vstupu tovaru do podniku je kombináciou dvoch základných potrieb. Prvá je cyklické objednávanie na sklad na základe hodnotenia predchádzajúcich období a prijatých objednávok. Druhým pohľadom je adresné objednávanie na zákazky s okamžitou väzbou na možný predaj zákazníkovi. Oba prípady je možné automatizovať pre návrh objednávky, ktorú je možné priamo potvrdiť alebo pred odoslaním upraviť.
Adresnosť nákupu
Všetky nákupy od dodávateľov sú pevne previazané so zákazkami, ktoré majú pokryť. Znamená to, že je možné presne sledovať, v akej miere a ktorými dokladmi sa postupne obchodné prípady realizujú. Väzbu nákupu na predaj nemusí užívateľ používať. Je možné nakupovať priamo na sklad.
Vypovedajúca schopnosť
Každá nakupovaná položka má systémom evidované termíny založenia a odoslania objednávok, predpokladaného dodania dodávateľom, plánovaného termínu dodania objednávateľom, potvrdenie termínu dodania, dátumu príjmu a dátumu naskladnenia. Evidované termíny rozlišujú množstvo a nákupné ceny. K zaisteniu nárokov na akosť sú v rámci príjmu adresne evidované zviazané dokumenty, materiálové atesty, vlastnosti prijatého tovaru, atď.