Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Vypracované otázky andragogika

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:89,2 %
  • Typ:Vypracované otázky
  • Kategória:Humanitné vedy
  • Podkategória:Pedagogika
  • Predmet:Andragogika
  • Autor:silvegom
  • Ročník:2. ročník
  • Rozsah A4:32 strán
  • Zobrazené:1 645 x
  • Stiahnuté:4 x
  • Veľkosť:0,3 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:36114
  • Posledna úprava:13.12.2012
Náhľady Náhľady Náhľady
Vypracované otázky z andragogiky- napr.podnikové vzdelávanie, profesia andragóga

3. Súčasné andragogické teórie a prax (7)

Pravdepodobne najdôležitejším dokumentom formulujúcim úlohy vzdelávania v Českej republike pre nasledujúce desaťročie je tzv. Biela kniha – resp. „Národný program rozvoja vzdelávania v Českej republike“. Ide o programový dokument vychádzajúci z analýz českého školstva posledných piatich rokoch. Týka sa všetkých oblastí vzdelávania. Uvádza sa tu napríklad:

- vzdelávanie musí byť prioritou sociálne ekonomického rozvoja ČR, pretože rozhodujúco ovplyvňuje ľudský a sociálny kapitál spoločnosti, hodnotovú orientáciu ľudí a kvalitu ich každodenného života.

- Pre zabezpečenie nutných zmien je potrebná finančná a politická podpora štátnych a samosprávnych orgánov, podnikov, občianskej spoločnosti, médií a jednotlivcov.

- Vytvoriť podmienky na podporu investovania do vzdelania. Hlavné strategické línie smerovania českej vzdelávacej politiky:

Celoživotné učenie pre všetkých, Prispôsobovanie vzdelávacích a študijných programov potrebám života v spoločnosti vedomostí, Zisťovanie a hodnotenie kvality a efektivity vzdelávania, Podpora vnútornej premeny a otvorenosti vzdelávacích inštitúcií, Premena úlohy a profesijnej perspektívy pedagogických a akademických pracovníkov, Od centralizovaného riadenia k zodpovednému spolurozhodovaniu. Situáciou v odbornom vzdelávaní sa zaoberá dokument

„Vzdelávaním ku prosperite. Na ceste k učiacej sa spoločnosti“ = výsledok programu Phare „Reforma odborného vzdelávania“ /1993/94/. Výzvy a úlohy formulované v tomto dokumente: Majú sa riešiť tieto problémy: - nevyriešené problémy pochádzajúce ešte z doby pred rokom 1990, - problémy vzniknuté v priebehu prvej fázy fransformácie v 90 tych rokoch, - tie, ktoré vyplývajú z očakávaných požiadaviek nasledujúceho obdobia.  
Hodnotenie (0x):