Odborná príprava - patrí sem všetko čo si musí osvojiť v oblasti teoretickej, ale aj praktickej k príprave na budúcne zamestnanie. Obsahuje: 1. všeobecné vzdelanie 1.1 spoločenskovedné - cudzí jazyk, dejepis, náuka o spoločnosti = nie je závislé od zvoleného učebného odboru 1.2 matematicko-prírodovedné - matematika, prírodovedné disciplíny, ktoré sú orientované pre vedný základ, učebný odbor, na ktorý sa žiaci pripravujú (fyzika) 2. odborné vzdelanie 2.1 teoretické odborné vzdelanie - vlastnosti materiálov, spracovanie, nástroje, stroje, organizácia práce - technológia, náuka o materiáloch,... 2.2 praktické odborné vzdelanie - odborný výcvik - má najväčší počet vyučovacích hodín, má najväčšiu dôležitosť v učebnom pláne
Odbornývýcvik - rozhodujúci vyučovací predmet. Slúži k samostatnému realizovaniu problému. Špecifický predmet - žiak sa učí na základe vlastnej praktickej činnosti. Rozhodujúcou črtou je fakt, že poznávajúca činnosť žiaka je podmienená praktickou činnosťou. Uskutočňuje sa v reálnom prostredí, alebo v prostredí, ktoré je tomuto veľmi blízke. Je potrebné, aby si žiak osvojoval návyky v prostredí identickom reálnemu prac. prostrediu. Žiaci pracujú v bezprostrednom kontakte s majstrom odborného výcviku. V triede je menej žiakov, kontakt prebieha vo vzťahu profesijného vzoru.
Praktickáčinnosťžiaka - učebná práca.
Požiadavkynaodbornývýcvik - musí umožniť žiakovi učiť sa na základe vlastnej praktickej činnosti.
Didaktikaodbornéhovýcviku - je didaktika vyučovacieho predmetu - predmetová didaktika. Je to vyučovací predmet, ktorý sa zaoberá zákonitosťami vyuč. predmetu.
Vychádza z dvoch prameňov: 1. odbor, pre ktorý sa žiak pripravuje - jeho vecná stránka - technicko-technologická stránka (aké materiály sa spracovávajú, technológia, na akom princípe pracuje, aké stroje sa spracovávajú,...)