Každá firma alebo podnik by mal po určitej dobe prehodnotiť svoju činnosť z hľadiska jej efektívnosti. Veľmi často sa totiž stáva, že podniky pri rozbiehaní alebo rozširovaní svojej činnosti, majú tendenciu zabezpečovať si tieto činnosti samé. Čo je spojené s rozširovaním útvarov v podniku, práve pre takéto potreby. Mnohokrát sú to činnosti spojené s aktivitami, ktoré ležia mimo jadrovej kompetencie podniku. Tiež z časového hľadiska je ich životnosť obmedzená, čo sa však preukáže až neskôr. Keď sa potom hľadajú cesty ako zefektívniť činnosť podniku prichádza na rad „zoštíhľovanie“ podnikov a bussines reeingineering a svoje miesto si tu nachádza i outsourcing. Je to jeden z najžhavejších trendov pre zvýšenie efektívnosti práce v priebehu posledných 10 rokov. Pravdou je, že v skutočnosti ide už o viac ako desaťročnú prax vo využívaní outsourcingu, ktorý bol pôvodne zameraný len na špecifické oblasti výroby. Začal sa uplatňovať v hospodárskej praxi už v priebehu 80. rokov minulého storočia, keď sa začal presadzovať názor, že nie je možné efektívne a hospodárne robiť všetko vlastnými silami a pritom si udržať konkurencieschopnosť. Podniky začali vyhľadávať spoluprácu špecializovaných tretích strán, aby pre ne vykonávali tie aktivity, ktoré nevytvárajú jadro ich vlastného podnikania. K nám sa dostal až v 90. rokoch a zdá sa, že nachádza široké uplatnenie, čo je na jednej strane dané zmenami ekonomiky a na strane druhej aplikáciou nových spôsobov a metód v riadení.