"Reklama - kontrolovaný proces komunikácie neosobného charakteru, ktorý sa prostredníctvom masovo-komunikačných médií snaží oboznamovať s produktom, službou, myšlienkou alebo inštitúciou, určitým objektom informácie a taktiež vplývať na jeho predaj, či akceptáciu. Reklama používa reklamné média masovo-komunikačného charakteru akými sú tlač, rozhlas, televízia, kino, výlepové plochy, rôzne výstavy, resp. podpory predaja v mieste predaja, videotext a iné." Táto stručná definícia samozrejme nedokáže vystihnúť tento fenomén dnešnej doby s jeho božskými atribútmi, reklama je všadeprítomná, vševedúca, všemocná, nesmrteľná, neporaziteľná a absolútne dokonalá. A aj keď predchádzajúca veta možno vyvoláva úsmev na tvári, faktom je, že jej vplyv nieje obmedzený len na spomínaný predaj či akceptáciu. Čo a prečo dáva reklame toľkú silu a umožnilo jej prerásť do neraz obludných rozmerov? Je reklama chcená či potrebná? Na tieto a podobné otázky sa pokúšam nájsť odpovede vo svojej práci.