V bakalárskej práci sa zaoberáme problematikou počítačových hier a ich využitím vo výchove a vzdelávaní žiakov mladšieho školského veku, a to v čase vyučovania, aj mimo vyučovacieho procesu.
Cieľom bakalárskej práce je poukázať na problematiku hrania počítačových hier, na potrebu ich zmysluplného využívania v prospech rastu osobnosti žiaka. Práca je rozdelená do šiestich kapitol. V prvej kapitole sa venujeme uplatneniu počítača vo výučbovom procese, následne na to v ďalšej kapitole popisujeme súčasné trendy aplikácie počítačovej techniky vo vyučovaní. V tretej kapitole, ktorá nesie názov Hra, definujeme hru a uvádzame delenia hier. Nadväzne v ďalšej kapitole sa venujeme výlučne iba počítačovým hrám ich rozdeleniu a klasifikácii. Naša pozornosť sa zameriava špeciálne na detské počítačové hry, ktoré sú určené pre deti mladšieho školského veku. Pokúsili sme sa o komplexný pohľad na počítačové hry a v piatej kapitole sme zhrnuli ich negatíva i pozitíva, ktoré majú na hráča.
V rámci praktického výskumu sme sa zamerali na sériu hier o Barbie,
ktoré podrobnejšie analyzujeme v rámci šiestej kapitoly.