Trh je oblasť ekonomickej reality, kde dochádza k výmene produktov a činností medzi jednotlivými ekonomickými subjektmi, ktoré sú predstaviteľmi ponuky a dopytu.
Každá firma by mala na trhu identifikovať skupiny, ktoré vie najlepšie obslúžiť. Táto koncepcia prešla nasledovnými vývojovými štádiami:
- masový marketing, ktorý charakterizuje hromadná výroba, distribúcia a podpora predaja rovnakého produktu všetkým kupujúcim. Cieľom je znížiť náklady, ceny a vytvoriť čo najväčší trhový potenciál,
- marketing hĺbky produktového mixu, kedy výrobca produkuje dva alebo viac produktov, ktoré majú rôzne vyhotovenia, štýl, kvalitu, veľkosť, atď.,
- cielený marketing, kedy producent identifikuje trhové segmenty, vyberie si jeden alebo viaceré segmenty a vyvinie produkt alebo celý marketingový mix, ktorý zodpovedá požiadavkám.