Hlavným cieľom tejto práce je priblížiť problematiku témy týkajúcej sa ľahkej mozgovej dysfunkcie. Je to téma, ktorá sa týka nás všetkých, pretože každý z nás sa môže s týmto problémom stretnúť, či už v škole, v práci alebo v rodine. Ako budúci pedagógovia budeme svedkami tohto problému nemálo ráz, a preto je dobré oboznámiť sa ako s pojmom ĽMD, tak aj druhmi, metódami, diagnostikou a možnou nápravou, ktorej aj my môžeme byť nápomocní.
Dôležité je všímať si žiakov a vedieť rozpoznať včas príznaky tejto dysfunkcie a byť schopný navrhnúť možnosti riešenia. Prehliadanie tohto problému a jeho neriešenie môže žiakovi uškodiť, či už v nesprávnom ohodnotení alebo môže viesť k vzniku dysfunkčných sociálnych vzťahov s rovesníkmi.
Cieľom tejto práce nie je len oboznámiť sa, ale aj pochopiť a všímať si prejavy, ktoré sú viditeľné a nezatvárať pred nimi oči. Snažiť sa vždy o zlepšenie a nápravu stavu žiaka. Snažiť sa navrhnúť správnu metódu nápravy a spolupracovať s rodičmi. Prihliadať v tomto prípade u žiakov pri hodnotení, aby nebol žiak ukrátený o lepší prospech,