Poznámky z prednášok k predmetu Tvorba a produkcia reklamných komunikátov
Rozdelenie reklamných agentúr:
Podľa zamerania: špecializované (kretívne štúdiá, prieskum trhu, médiá, PR,...)
Fullservisové (kreatíva, stratégia, médiá: komplet realizácia kampane)
Komunikačné domy (pokrýva komplexne služby v oblasti marketingovej komunikácie aj s ich doplnkovými službami – výskum trhu, poradenstvo, DM, PR, dizajn CI, spoločenský a kultúrny marketing.)
Podľa vlastníctva: domáce
Tvorba reklamného komunikátu:
Marketing – je súbor činností prevedených tak, aby sa produkt uplatnil na trhu (4P – product, place, price, promotion)
Reklamná kampaň – súbor rôznych mediálnych komunikátov s marketingovým určením, zameraním a cieľom.
Idea:
Stratégia je voľba prostriedkov pre dosiahnutie cieľa (v tomto prípade reklamného). Dobrá stratégia hovorí o týchto položkách: