Marketing je spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.
Definícia vychádza z nasledujúcich zákl. pojmov: 1.) potreby - ľudská potreba je stav pocižovaného nedostatku 2.) želania - ľudské želania reprezentujú formu ľudských potrieb 3.) dopyt 4.) produkt - človek uspokojuje svoje potreby prostredníctvom produktov 5.) výmena a transakcia - výmenou sa rozumie ľudská činnosť, ktorou možno požadovaný produkt získať za protihodnotu; poznáme barterovú transakciu a peňažnú transakciu 6.) hodnota, náklad a spokojnosť - hodnota produktu znamená schopnosť produktu uspokojiť súhrn potrieb; spotrebiteľ sa snaží vybrať taký produkt, ktorý za rovnakú cenu maximalizuje jeho spokojnosť 7.) trh - je zoskupenie existujúcich a potenciálnych kupujúcich produktu; 8.) podnik - je organizácia, ktorej poslaním je dodávať produkty na trh v optimálnych podmienkach rentability a ktorá má svoje poslanie, zdroje a kompetencie