Jedným z ťažiskových princípov efektívnej práce tímu a zásadou zdravého fungovania profesionálnych a aj iných druhov vzťahov je výmena informácií. Medzi ľuďmi platia zložité pravidlá tak pre obsah ako aj pre formu komunikácie. Zatiaľ čo obsah určuje téma dialógu pre formu sú všeobecnejšie pravidlá, ktorých by sme sa mali držať, aby sme účinne dosiahli želaný výsledok.
Obyčajne komunikáciu delíme na verbálnu a neverbálnu. Verbálny prejav referuje skôr k našim naučeným schopnostiam ako sú rétorika, schopnosť rýchlo a korektne predať informáciu, či bohatosť slovnej zásoby. Pre naše podvedomie je ale percentuálne dôležitejšia „reč tela“, ktorá nám pomáha ohodnotiť hodnovernosť podávanej informácie rovnako ako samotného rečníka. Schopnosti, ktorou posudzujeme hodnovernosť a subtílnejšie prejavy partnera v komunikácií, sa nazýva intuícia. Táto neverbálna forma sa vyvíja už od detstva, preto je menej ovplyvniteľná.