Marketing ako metóda riadenia – definícia, čo je Marketing a čo nie je
1. Marketing je priestorová disciplína = prechádza viacerými disciplínami.
2. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi.
3. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi.
4. Marketing je vyhľadávanie šancí a spoznávanie rizík.
Chápanie marketingu v praxi
- určitá podnikateľská filozofia (vychádza z potrieb zákazníka)
- určitý systém podnikateľských aktivít: - systematizácia M výskumu; - prognózovanie predaja a s ním spojené aktivity; - vypracovanie M stratégie; - realizácia predaja; - komunikácia s partnermi
Zásady vykonávania marketingu
1. univerzálny recept na marketing neexistuje,
2. všetky marketingové úvahy začínajú u zákazníka,
3. zákazník sa nesmie sklamať, t. j. sľúbený tovar musí dostať,
4. zákazníka nestačí iba počúvať, ale ho treba aj ovplyvňovať,
5. nestačí iba vyrábať, ale je nutné vopred si zaistiť predaj výrobkov,
6. treba si vybudovať logický systém zbierania a spracovania marketingových informácií (nestačia náhodne)
7. aj na obsadenom trhu je možné uspieť, ak dokážete uplatniť M myslenie v praxi...