V spoločnosti, v prírode i vo výrobných procesoch nie je možné vylúčiť vznik
krízových javov, ktoré sa negatívne odrážajú na existencii ľudstva a jeho rozvoji.
Keďže nie je možné vylúčiť krízy z každodenného života, je nutné hľadať cesty a
postupy, ktorých úlohou je minimalizovať vzniknuté škody a zabrániť stratám na
životoch i na majetku.
Aj podnikové krízy sa vždy vyskytovali. V minulosti sa ale kríza najčastejšie
vyvíjala pomaly a spravidla bolo možné pomocou profesionálne vedeného
plánovania krízam zabrániť alebo otupiť ich účinky. V posledných rokoch sa výrazne
zmenil charakter krízových situácií a preto sú potrebné nové aktivity ako prevencia
kríz a ako nástroj na ich zvládnutie.
Cieľom predmetu Krízový manažment je oboznámiť študentov s postavením
krízového manažmentu, pomôcť zorientovať sa v problematike analýzy krízových
situácií, formulovaní stratégií a implementácií navrhovaných riešení.
Krízový manažment je proces sústavného a cieľavedomého
usmerňovania výrobných, servisných a podnikateľských činností
prostredníctvom podnikových zdrojov zameraných na ochranu ľudských
a ekonomických hodnôt, na bezpečnú prevádzku a udržiavanie rovnovážneho
stavu podniku vo všetkých oblastiach jeho činnosti.