Strategický manažment je moderná a veľmi rýchlo sa rozvíjajúca disciplína, ktorá vznikla ako reakcia na nové vlastnosti podnikateľského prostredia v podmienkach trhového hospodárstva.
Našim podnikom bolo a ešte stále je nevyhnutné pomáhať pri hľadaní „správnej cesty“ , pretože od novembra 1989 prechádza slovenská ekonomika obdobím výrazných zmien. Rok 1990 bol zameraný na politickú liberalizáciu, nasledoval rok liberalizácie ekonomickej. V rokoch 1992-1993 sa stredobodom pozornosti stala privatizácia, ktorá predstavovala zmenu vlastníckych vzťahov a založenie nového systému hospodárenia odpovedajúceho princípom trhovej ekonomiky.
Vzhľadom k silnej zotrvačnosti ekonomických systémov sa v privatizovaných štátnych
podnikoch nedalo zo dňa na deň zbaviť tienistých stránok predchádzajúceho spôsobu
myslenia a jednania vedúcich pracovníkov. Rovnako to platí aj pre používané spôsoby
organizácie práce. Len máloktorému podniku (jednalo sa prevažne o malé nové podniky)
vznikla príležitosť vytvoriť „na zelenej lúke“ nové riadenie...