3 strany teoria + 5 stran prakticka cast (aplikacia STEP analyzy vo vybranom podniku)
Marketingová situačná analýza
Ide o komplexný prístup k zaznamenaniu dôležitých faktorov ovplyvňujúcich činnosť podniku vo vzájomných súvislostiach. Výsledok slúži ako podklad pre ďalší krok v marketingovom riadení, a to pre tvorbu stratégii. Dôležitosť marketingovej situačnej analýzy rastie s nestabilitou a zložitosťou prostredí, v ktorom sa podnik nachádza. Je dôležité zaistiť, aby marketingová situačná analýza poskytovala všetky potrebné a dôležité podklady, ktoré musia byť relevantné. Správne a podrobné prevedenie marketingovej situačnej analýzy je predpokladom pre kvalitu procesu strategického riadenia. Strategická marketingová analýza je prvým krokom v príprave strategického marketingového plánu. Marketingovú situačnú analýzu môžeme rozdeliť do dvoch menších celkov a to na analýzu faktorov prostredia a na analýzu podniku. Celok analýzy faktorov môžeme rozdeliť do dvoch častí, ktoré sa nazývajú mikroprostredie a makroprostredie.