Všetko potrebné o Microsoft Office Access.
1. MS ACCESS
MS Access je lacný a jednoducho použiteľný relačný databázový systém, ale nie je určený na vytváranie veľkých podnikovo orientovaných databáz. Je predovšetkým určený pre prácu s malým množstvom dát a malým počtom súčasne pristupujúcich používateľov. Malý počet je relatívnym pojmom hlavne čo sa týka kapacity uložených dát v tabuľke. V technickej špecifikácii sa uvádza, že MS Access dokáže poňať v jednej tabuľke až 2 GB dát. Predsa len, MS Access podporuje len 255 súčasných spojení, čo obmedzuje jeho použiteľnosť v prostredí s veľkým počtom používateľov. Access je najvhodnejší na použitie v kancelárskom prostredí, štandardizovanom na sade programov Office od firmy Microsoft.
Databáza- skupina dát zoskupených v jednom celku, kde dáta tvoria vopred definovanú štruktúru. Založená je na princípe kartotéky údajov v počítači, v ktorej môžeme údaje prezerať, upravovať, dopĺňať alebo využívať rôznymi inými spôsobmi. Súčasťou databázy MS Access sú tabuľky, dotazy, formuláre, zostavy, makrá a moduly, ktoré nazývame aj databázové objekty.
1.1. Spustenie MS Accessu
Po spustení MS Accessu sa objaví na obrazovke jeho programové okno, ktoré vo svojom vnútri obsahuje okno prázdnej databázy (s pracovným názvom Database1) alebo okno programu, ktorý sa otvára pri spúšťaní programu. Názov databázy je spolu s logom a názvom programu tradične uvedený v hlavičke okna. Na ovládanie okna programu slúži systémové tlačidlo umiestnené v jeho ľavom hornom rohu. Dvojťukom naň program ukončíte, po ťuknutí naň sa objaví ponuka príkazov na ovládanie veľkosti a polohy okna pomocou klávesnice. Túto ponuku si môžete zobraziť tiež klávesovou skratkou
(pričom z dvojice klávesov na klávesnici treba použiť ten vľavo od medzerníka).