1. Úloha marketingu v spoločnosti 1.1. Marketing
- je vedná disciplína,
- je podnikateľskou koncepciou, ktorá pramení z vývoja potrieb a požiadaviek trhu,
- súbor určitých pravádzkových opatrení vo vzťahu k trhu,
- je omnoho viac ako len predaj a reklama,
- je to súbor aktivít realizovaných organizáciami, rovnako aj sociálny proces,
- existuje na makro a mikro úrovni
1.2. Funkcie marketingu
Spoločným rysom všetkých činností spojených s marketingom je výmena medzi výrobcami a spotrebiteľmi, kt. je dosť komplikovaná vzdialenosťami, časovým rozdelením separáciou informácií a hodnôt, rozpormi v kkkvancite a sortimente.
Prekonať tieto rozpory pomáhajú „univerzálne funkcie marketingu“ :
- Nákup – vyhľadávanie a ocenienie výrobkov a služieb
- Predaj – zahrňuje propagáciu výrobku, využitie osobného predaja, reklamy a ostatných prostriedkov hromad. Predaja. Túto funkciu je najviac vidieť
- Transport – prepravovanie tovaru z jedného miesta na druhé