Atribúty posledných rokov (dvadsiatych) 20. storočia: a) víťazstvo trhového hospodárstva (boj kapitalizmus - socializmus - boj rôznych foriem kapitalizmu) b) globalizácia svetového trhu (umožnená dopravnou a komunikačnou infraštruktúrou) » vznik globálnych (nadnárodných) firiem » vznik „globálneho zákazníka“ - znamená, že zákazníka nezaujíma, v ktorej krajine bol výrobok vyrobený......... c) rozvoj a využitie informatiky - minimalizácia administratívy, urýchlenie výmeny informácií na globálnej úrovni. (internacionalizácia - navzájom dohodnuté podmienky medzi sebou, dobrovoľná, jemnejšia forma) spolupráca na nadnárodnej úrovni (globalizácia - striktné pravidlá, musia byť akceptované, nedá sa ustúpiť, vytvorí sa centrum, ktoré riadi)
Výsledok: 1. TURBOKAPITALIZMUS (ponuka kvantity produktov v nadmerne krátkom čase) - realizácia ponuky vysokej kvantity v nadmerne krátkom čase, aby si firmy objednali tovar veľkého množstva, veľkého objemu.... 2. GLOBÁLNY ZÁKAZNÍK (dostupnosť: Gucci, Mc Donald, Pierre Cardin, BMW). Môžeme si kúpiť ľubovoľný zahraničný tovar na trhu. 3. Intenzifikácia medzinárodnej konkurencie, nie iba existencia nadnárodných monopolov 4. Zahraničná konkurencia i vo východnom sektore 5. Invázia konkurencie do USA: (Japonci - Rockefellerovo centrum, pozemky na Havaji, Arabi - kancelárske budovy v Manhattane)