Služby ako ekonomické činnosti Vymedzenie služieb Služby je možné vymedziť z viacerých hľadísk. Uvedieme hľadiská potrebné z pohľadu marketingu:
a) V marketingovej teórii sa služby vymedzujú týmito prvkami: » služba je činnosť, ktorú môže jedna strana ponúknuť druhej » je nehmatateľná » nevytvára nadobudnutie vlastníctva » jej realizácia môže ale nemusí byť spojená s fyzickým výrobkom.
V praxi však existujú výnimky spočívajúce v tom, že zákazníci posudzujú služby podľa hmatateľných prvkov, napr. reštauračné a stravovacie služby všeobecne.
b) V súčasnej praxi trhovej ekonomiky sa za službu považuje tá ekonomická činnosť, ktorá sa: » produkuje prostredníctvom ekonomickej jednotky (živnostník, firma, podnik, organizácia) » poskytuje tretím osobám - subjektom (jednotlivec, domácnosť, podnik, organizácia, spoločnosť ako celok) » vykonáva platenými zamestnancami.