Má za úlohu vytvoriť rámcové a právne podmienky pre rozvoj turizmu na centrálnej, regionálnej a miestnej úrovni na princípe partnerstva podnikateľských subjektov a samosprávy. V turizme pôsobí veľké množstvo prevažne malých subjektov, ktorých činnosť je potrebné skoordinovať, pretože majú spoločného zákazníka.
Musia sledovať a presadzovať spoločný cieľ, ako aj spoločne realizovať činnosti a aktivity, ktoré nie je možné zabezpečovať osobami podnikajúcimi v turizme jednotlivo - v dôsledku finančnej náročnosti alebo nízkej účinnosti. Ide najmä o marketing, prezentáciu a propagáciu regiónu, informačné služby, zabezpečenie neziskových, pre účastníkov turizmu však nevyhnutných služieb a podmienok pre ich aktivity. Z týchto dôvodov je potrebná existencia krajských a regionálnych turistických organizácií v turisticky významných miestach.
Okrem toho je prázdny priestor medzi štátnou propagáciou vykonávanou Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch a komerčnou propagáciou jednotlivých subjektov, resp. zariadení, čo spôsobuje aj nižšiu účinnosť štátnej propagácie. Túto absenciu by mali zaplniť práve krajské a regionálne turistické organizácie, pre vznik ktorých má zákon vytvoriť právny rámec. Najdôležitejšou úlohou turistických organizácií je tvorba spoločného produktu.