Def.: koncepcia, filozofia, (podnik prístup) založená na dosahovanie cieľov prostredníctvom uspokojenia potrieb trhu. - môže ísť o 1. finančné ciele (zisk) 2. existencia, realizácia činností, pre ktoré boli zriadené (neziskové organizácie)
Potreby - pocit nedostatku niečoho. Každý človek má v každom okamihu potrebu. (Maslowova pyramída), - človek sa začne uspokojovaním potrieb vyšších stupňov až vtedy, keď sú uspokojené potreby na nižšom stupni, - výrobcovia, ktorí sa orientujú na výrobky uspokojujúce základné potreby, môžu počítať s dlhodobým, stálym dopytom po svojich výrobkoch, - Výrobcovia na vyšších stupňoch musia počítať, že dopyt nebude stály.
Požiadavky - keď z ponuky vyberieme konkrétny výrobok, ktorým chceme uspokojiť potrebu, hovoríme už o požiadavke, - je to konkretizovaná potreba.