Je to analýza spisov apoštolských otcov, rozoberá sociálne problémy v minulosti a ja ich prenášam aj do dnešnej doby. Poukazujem na činnosť cirkvi v minulosti aj teraz.Je tam rozobraté kresťanské sociálne učenie v rôznych dobách a etapách. Dobročinnosť, charita, prenasledovanie prvých kresťanov..
Ukážka:
Úvod Pre túto prácu som sa rozhodla preto aby som poukázala na sociálne a morálne problémy a ich riešenia v dobe apoštolských otcov, dejinách kresťanstva a dnešnej doby.
V prvej kapitole rozoberám prenasledovanie prvých kresťanov ako sociálny problém tu uvádzam porušovanie ľudských práv. Kresťanov prenasledovali židia a Rimania - pohani. Židia ich spočiatku považovali ako sektu, ktorá vznikla z ich náboženstva. Pre nich bolo neprípustné aby Ježiš bol Spasiteľom. Židovský národ povstal proti Rimanom ale cisár Nero poslal vojvodu Vespaziána potlačiť povstanie, druhé povstanie židov malo za následok to že mali zakázaný vstup do Jeruzalema pod hrozbou trestu smrti.
Prenasledovanie Rimanmi zapríčinilo poznanie, že kresťanstvo je zvláštnou spoločnosťou, ktorá sa líšila od ostatný. Odmietali sa zúčastňovať na štátnom kulte a preto boli považovaný za nepriateľov Rimanov.
Potom ďalej sa zaoberám kresťanským sociálnym učením. Popisujem rôzne etapy vývoja kresťanstva od jeho vzniku. Ako sa snažili jeho predstavitelia riešiť sociálne problémy. Uvádzam tu aj názory sv. T. Akvinského, ktorý vo svojom rozsiahlom diele „Sumna theologica“, dokázal spojiť aristotelovskú filozofiu s kresťanskou teológiou a vytvoriť takzvanú „Tomistickú syntézu“. Sú tu aj iný autori, ktorí svojimi názormi prispeli k vývoju kresťansko sociálneho učenia ako sú: T. Morus, T. Campanella, S . Simon, K. Furier, J Meslier. Ďalej tu spomínam aj pápežov a ich sociálne encykliky: papež Lev XIII., Pius XI., Ján XXIII.,Pavol VI. a Ján Pavol II:.