Dodávateľsko-odberateľské vzťahy
Vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi tvoria základný vzťah v procese obchodovania a to vo všetkých oblastiach. Práve sila a pevnosť týchto vzťahov sú v mnohých prípadoch kľúčovými prvkami pre úspech oboch strán. Riadenie týchto vzťahov preto v sebe zahŕňa všetky činnosti počnúc tokom tovarov a služieb od dodávateľov k zákazníkom až po koordináciu a riadenie prislúchajúcich informácií.
1. Predaj v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch
Predaj je v podniku obchodnou funkciou, ktorá zabezpečuje komercionalizáciu tovarov v najvýhodnejších podmienkach na základe poznania postojov k produktu, charakteristík trhu (množstiev, ceny, motivácie odberateľov, foriem a kanálov distribúcie), vypracovania plánov predaja, predajných rozpočtov a pod. Predaj sa...
2. Nákupný proces
Proces nákupu je zložitý proces, má vysoké nároky na náklady a jeho hodnota vstupuje aj do konečnej ceny výrobku. Najčastejšie členenie nákupu je členenie do ôsmich fáz...