Výsledok výroby - hlavná náplň podnikania Obsahom MV nie je výroba ako taká (technológia), ale výroba ako nositeľ podnikateľských výsledkov(riadenie výroby).
MV je syntetizujúci a synergizujúci predmet: - prognostika - marketingové štúdie - výroba nie na sklad » čo je pre zákazníka zaujímavé, akým spôsobom vyriešim pohon automobilov, čo teraz na trhu pôjde ... Marketing - poznatky z VTR (MRP) - ovplyv. je technológiu (počítač je po 4 rokoch zastaralý) - poznatky z finan.analýzy (EAP- ekon.analýza podniku) - ekonom. situácia obyvateľstva - personalistika (PM) - zabezpečenie ľudí - informatika a výpočtová technika (VT) - AIS - metódy operačnej analýzy (OA) - výsledok z PC je závislý od údajov, ktoré do programu vložím - vstup - iné Obsah MV: - tvorba perspektívnej stratégie výroby - každá zmena výrob. Programu - vždy niekoľko rokov, kým príde do praxe. - Príprava výrobno-technickej základne - slúži na to, či dokážem vyrábať to čo potrebujem, posúdenie technológie - Riadenie vnútropodnikových jednotiek hlavnej výroby - každý úsek podniku má svoje riadenie - Riadenie vnútropodnikových jednotiek obslužných procesov - výroba ako celok, dielne - Servisné služby - energie, náradie, ľudské zdroje, náväznosť výroby