Diplomová práca Internet a jeho využitie na zefektívnenie práce manažéra sa zameriava predovšetkým na charakteristiky pojmov ako internet, informačné technológie, marketing a elektronické obchodovanie, pričom sa v nej rozoberajú súčasné trendy v informačných technológiách, ale aj trendy budúce, ktoré budú diktovať tempo v ďalších rokoch. Práca je rozdelené na 5 kapitol, pričom v teoretickej časti sa venujeme internetu, jeho historickému prechodu až po súčasnosť, ale taktiež štruktúre a jeho základným a najpoužívanejším službám. V druhej podkapitole teoretickej časti sa práca zameriava aj na Slovenský trh a na podmienky, čo sa týkajú internetu v riadení a obchode firmy, predovšetkým zameraných na malé a stredné podniky. Poukazuje na dôležitosť elektronického obchodu v dnešnej dobre, ale aj manažérom a ich požiadavkám na prácu s internetom, pričom sa tu zameriava na hlavné výhody internetu pri jeho používaní v podniku. Praktická časť si kladie za cieľ oboznámiť čitateľa s hlavnými problémami manažérov a samotných firiem pri efektívnom narábaní s internetom a propagáciou svojich webových stránok na internete. Pomocou dotazníka, ktorým sme sa snažili získať objektívne informácie o stave internetu a elektronickej komercie na Slovensku, ale aj analýzou dostupných informácií z internetu, knižných vydaní a rôznych štúdií, práca poukazuje na hlavné problémy, ktorých sa dopúšťajú malé a stredné podniky, pričom im následne predkladá riešenia ako dané problémy vyriešiť a tak zlepšiť chod svojej webovej stránky ale aj celkovo svojej firmy. Táto diplomová práca je určená ako pomôcka alebo zdroj základných informácií o téme elektronickej komercie pre záujemcov o túto tému, či už sú to študenti alebo podnikatelia.