Produkt je nevyhnutným prvkom marketingového mixu a ponuky na trhu. Bez neho nemožno uspokojiť potreby zákazníka. Produktom rozumieme čokoľvek, čo môže byť ponúknuté na trhu na uspokojenie potrieb a želaní zákazníkov. Produkt pritom nechápeme len v jeho fyzickej podobe. Produktom môže byť aj služba, skúsenosti, udalosti, osoby, miesta, vlastnosti, organizácie, informácie a dokonca i myšlienky. V súvislosti s nákupom a predajom na spotrebiteľských trhoch sa však najčastejšie stretávame s ponukou produktu fyzického alebo ponukou špecifického produktu, akou je služba.
Philip Kotler definuje produkt: „Produkt je niečo čo sa môže na trhu ponúkať do pozornosti, na získanie, používanie alebo na spotrebu a má schopnosť uspokojiť želanie alebo potrebu“. 1 Patria sem fyzické predmety, , služby, osoby, miesta, organizácie a myšlienky.
Jaroslav Kita definuje produkt: „ Pod pojmom produkt rozumieme všetko, čo sa môže ponúkať na trhu a môže uspokojiť nejakú potrebu. Môže pritom ísť o materiálne veci (obuv, vajíčka, stroje) v ktorých majú veľký podiel fyzické výrobky, t.j. produkty, ktoré vznikli vo výrobnom procese, služby (notárske, kadernícke), osoby (umelecké a športové výkony), myšlienky (plánovanie rodiny, život bez drogy), miesto (na pobyt, dovolenku), organizácie (rôzne kluby, politické strany)“. 2
Produkt teda predstavuje celkovú ponuku, nielen podstatu výrobku, ale aj značku, servis, obal, štýl, záručné podmienky a iné. Produkt možno aj charakterizovať ako prostriedok, ktorým výrobca uvádza do súladu svoje záujmy a možnosti s cieľmi a záujmami spotrebiteľa.