Čína je krajina, ktorá sa od osemdesiatych rokov postupne otvára svetu a investíciám a vo svete biznisu predstavuje obrovský potenciál. Obchod s Čínou, či už ide o import z Číny, alebo export do Číny, či ekonomickú spoluprácu na medzinárodnej úrovni je preto výzvou pre každú firmu.
V súčasnej dobe sa Čína považuje za superveľmoc. Vedú sa o nej mnohé polemiky, či predstavuje skôr prínos alebo naopak potenciálne riziko. Na jednej strane krajina ponúka obchodné príležitosti a investičné šance, na strane druhej je strach z jej rastúceho ekonomického a politického vplyvu, či nerešpektovanie a nevyspytateľnosť podnikateľských princípov. Jednoduchým príkladom na tento dvojitý pohľad na Čínu môže byť lacná pracovná sila vs. import čínskych výrobkov. Európske firmy, ktoré presunuli výrobu do Číny, ťažia z lacnej pracovnej sily, ktorá im vytvára konkurenčnú výhodu v podobe znižovania nákladov na výrobu. Opačným príkladom je import čínskych výrobkov na európsky trh, ktorý mu významne škodí. Do obehu sa dostáva napr. lacný textil a tuzemskí výrobcovia veľakrát nedokážu cenám týchto výrobkov konkurovať. Takýto dumping zo strany čínskych exportérov zapríčiňuje straty tuzemským výrobcom, či v najhoršom prípade krach.