1 Úvod Dvanásťvalcové Murciélago sa na trhu objavilo v roku 2002. Jeho dizajn vychádza
z tvarov predchádzajúceho modelu Diablo, ktorého posledná evolúcia (6.0 V12) už
vznikala pod dohľadom automobilky Audi. O konečnú podobu Murciélaga sa postaral
dizajnér Luc Donckerwolke a starostlivosť o tvary modelov tejto talianskej značky ležala
na jeho pleciach ešte nasledujúce tri roky. Dva roky po uzavretom Murciélagu prišla aj
jeho otvorená verzia Roadster, ktorú poháňal, rovnako ako kupé, benzínový motor 6.2 V12
s výkonom 426 kW (580 k).
O ďalšie dva roky (2006) automobilka Lamborghini priniesla faceliftované
Murciélago s označením LP640 s motorom 6.5 V12 a výkonom až 471 kW (640 k). Aj z
tejto verzie vznikol Roadster LP640.
Najvýkonnejšou evolúciou sériového Murciélaga je verzia LP670-4 Super Veloce.
Tá ma vďaka rozsiahlejšiemu použitiu karbónu pohotovostnú hmotnosť zníženú o 100 kg a
výkon motora zvýšený na 493 kW (670 k). Exkluzivitu Murciélaga SV zvyšovala aj
skutočnosť, že z tejto verzie vzniklo len 350 exemplárov.
Zabudnúť nesmieme ani na špeciálne modely Reventón (kupé aj roadster), ktoré
technicky vychádzali z klasického Murciélaga.