V súčasnom ponímaní manažmentu ako komplexného pohľadu na riadenie a beh organizácie je jedným z dôležitých fenoménov kultúra organizácie resp. organizačná kultúra (ďalej OK), môže byť tiež označovaná ako firemná kultúra. Každý manažér si musí uvedomovať jej dôležitosť pri rozhodovaní, komunikácii a kooperovaní so všetkými zložkami a úrovňami v organizačnej štruktúre, či už v horizontálnej alebo vertikálnej rovine.
Kultúra ako taká existuje v každej ľudskej spoločnosti a vo všetkých jej úrovniach, preto sa prejavuje aj v organizáciách, firmách či podnikoch, keďže v každej takejto entite sa vytvorí spoločenstvo ľudí, ktorí majú rovnaké resp. podobné znaky správania, vyjadrovania, spoločenskej, alebo firemnej hierarchie atď. Ide o prirodzený jav, ktorý rozhodným spôsobom ovplyvňuje dianie v spoločnosti, resp. organizácii. Môže jednak napomôcť k jej napredovaniu a zisku, rovnako ako spôsobiť jej zostup a pád v súbehu s nesprávnym riadením organizácie, a/alebo nedostatočnou komunikáciou vo vertikálnej rovine organizačnej štruktúry.
Keďže OK sa môže stať silným nástrojom v rukách schopného manažéra a byť tak konkurenčnou výhodou je dôležité ju pochopiť, rozvíjať a vedieť ovplyvňovať, aby zamestnanci pociťovali jej dôležitosť v danej spoločnosti a podieľali sa na jej tvorbe, či už vedome alebo prirodzeným vývojom organizácie.