Spoločenská zodpovednosť v podnikaní - Základná myšlienka: „Mať sa dobre robením dobra“
História:
• Andrew Carnegie (USA), Robert Owen (VB), Tomáš a Ján Baťovci (ČSR) – charizmatické a filantropické osobnosti, ktoré do svojej podnikateľskej misie vkladali aj snahu o zveľaďovanie lokality, v ktorej pôsobili.
• 50. Roky – Howard Bowen – prvý teoretik SZP – „ SZ predstavuje záväzok podnikateľov usilovať sa o také stratégie, robiť také rozhodnutia alebo vykonávať také aktivity, ktoré sú žiadúce z pohľadu cieľov a hodnôt našej spoločnosti“ (1953 – Social Responsibilities of the Businessman) ...
Spoločensky zodpovedné podnikanie - definície
• 2001 – EÚ – Zelená kniha – definícia „SZP je dobrovoľné integrovanie sociálnych a ekologických záujmov do každodenných firemných činností a interakcií s firemnými stakeholdermi“
• Spoločenská zodpovednosť v podnikaní je kontinuálny záväzok podnikov správať sa eticky, prispievať k trvalo udržateľnému ekonomickému rozvoju a zároveň prispievať k zlepšovaniu kvality života zamestnancov, ich rodín, rovnako ako lokálnej komunity a spoločnosti ako celku. ( Svetová podnikateľská rada pre udržateľný rozvoj)