Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Vedenie rozhovorov

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Aktívne počúvanie a spätná väzba
Počúvanie, načúvanie, ktoré obsahuje v sebe aktívne prvky sa v manažmente nazýva aktívne počúvanie. Zároveň cieľom aktívneho počúvania v manažmente je získať čo najviac čo najpresnejších informácií o pracovnom probléme a situácií, ako aj čo najviac názorov a alternatív. Aktívne počúvanie v manažmente a marketingu sa tiež považuje za nástroj sebamonitorovania manažéra, ktorý aktivizuje jeho schopnosť objektívne vnímať a hodnotiť okolie i seba.

Fázy aktívneho počúvania v manažmente:
1. Fáza fyzikálneho počutia – schopnosť presne zachytiť, identifikovať a analyzovať v pocitovej a vnemovej rovine systém vysielaných vnemových znakov. Je základňou aktívneho počúvania manažéra.
2. Fáza spracovania informácií – ide o analýzu, triedenie a syntézu prijatých informácií, ich zvažovanie vo vzťahu k vnútorným hodnotám a vonkajším podmienkam komunikačného procesu.
3. Fáza interpretačná – predpokladá vnútornú a vonkajšiu interpretáciu počutého, nielen v čase prijímania informácie, ale aj v určitom časovom odstupe, vyžaduje aktívne zapojenie ostatných psychických procesov, najmä pamäti a myslenia do komunikačného procesu. Výsledkom tejto fázy aktívneho počúvania je buď dorozumenie, pochopenie sa, alebo nedorozumenie.
4. Fáza reakcie – zahŕňa psychickú dispozíciu a odbornú pripravenosť manažéra reagovať na počuté.  
Hodnotenie (0x):