Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Polarizácia pozornosti - Montessori metóda a jej využitie v psychológii

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Pozornosť je jedným z najdôležitejších prvkov učenia. Je primárnym ukazovateľom výkonnosti človeka. Pokles sústredenosti a stálosti sa pokladá za najtypickejší príznak zníženej výkonnosti. Praktickým dôkazom je skutočnosť, že úroveň výkonnosti človeka sa najčastejšie skúma prostredníctvom merania stavu pozornosti. Školská činnosť kladie na pozornosť žiakov veľké nároky, a to predovšetkým na úrovni ich koncentrácie. Ciele školy vyžadujú aby žiak pozorne počúval výklad učiteľa a odpovede spolužiakov a aby sa sústredil na formuláciu svojich odpovedí. To znamená, že sa musí pri plnej pozornosti zúčastňovať na vyučovaní. Pozornosť je preto mimoriadne dôležitým činiteľom determinujúcim učebnú výkonnosť a školskú úspešnosť žiakov.(Lokšová, Lokša, 1999)
Fenomén polarizácie pozornosti je preto aj jedným z najdôležitejších pojmov v práci Márie Montessoriovej. Ako sama hovorí, bol základnou skutočnosťou vedúcou k vypracovaniu jej metódy. Tento jav je základným kameňom pri výstavbe jej Domu detí a zostáva zásadným aj pre jej školu. (Helmingová, 1996) Tento kľúčový objav jej ukázal, ako účinne podporovať prirodzený vývoj dieťaťa. Taktiež z neho vychádzala pri hľadaní nového spôsobu výchovy i pri formovaní pedagogických teórií. (Zelinková, 1997)
Hodnotenie (0x):