V súbore je označené, ktoré časti sa vyskytujú na teste.
Definícia marketingu
Marketing je sociálny proces, pri ktorom jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú a chcú prostredníctvom tvorby, ponuky a výmeny hodnotných produktov a služieb s ostatnými jednotlivcami alebo organizáciami (Kotler)
Marketing ako prax
- umenie predávať produkty
- proces výmeny medzi jednotlivcami alebo organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojovanie potrieb zúčastnených.
- riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky
- filozofia myslenia a konania firmy zameraná na trh
- schopnosť ponúknuť užitočný
Východiskové kategórie marketingu
Potreby - predstavujú objektívny pocit nedostatku
Požiadavka - pociťovaná potreba, ktorá je formovaná osobnými skúsenosťami, osobnostnými vlastnosťami / má subjektový charakter/
Dopyt - predstavuje želanie zákazníka podložené kúpnou silou
Ponuka - predstavuje súhrn produktov určených na predaj
Spotreba – suma výdavkov na zabezpečenie tovarov na osobnú (individuálnu), či celospoločenskú potrebu
Výmena – je akt získania žiadaného objektu, ktorý má určitú hodnotu, od niekoho na základe poskytnutia protihodnoty
Produkt – je čokoľvek, čo môže byť na trhu ponúknuté na predaj
Hodnota – rozdiel medzi hodnotou získanou z vlastníctva či používania produktu a hodnotou vynaloženou na jeho zabezpečenie
Spokojnosť – je diferencia medzi vnímanými a očakávanými úžitkovými vlastnosťami produktu
Kvalita – celkový súbor znakov, ktoré produkt robia schopnými uspokojovať určené a očakávané potreby
Trh – je miesto výmeny, miesto, kde sa stretáva ponuka a dopyt
Transakcia – je obchodný vzťah medzi zmluvnými partnermi, v ktorom sú stanovené podmienky obchodu...